تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

چگونه نمره بهتری در لیسینینگ آیلتس کسب کنیم؟

موضوع مقاله: چگونه نمره بهتری در لیسینینگ آیلتس کسب کنیم؟

هدف مقاله: آشنایی با روش های تقویت مهارت های شنیداری

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

پیشنهاد تیک آیلتس: 


مقدمه

دوستان و همراهان عزیز و همیشگی تیک آیلتس سلام. امیدوارم از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید. امروز در این مقاله آمورزشی می خواهیم روش هایی را به شما معرفی کنیم که می توانید با استفاده از آن ها عملکرد بهتری در آزمون آیلتس داشته باشید. همیشه این را به یاد داشته باشید، اگر می خواهید مهارت های زبانی خود را تقویت کنید، باید تمرین های استاندارد و اصولی را به صورت مرتب انجام دهید. تا زمانی که تمرین نکنید نمی توانید زبان خود را تقویت کنید. 

لیسینینگ آیلتس یکی از بخش های آزمون آیلتس است که شما می توانید با انجام دادن تمرین های مناسب بهترین نمره را از ان بگیرید. اما باز هم گاهی اوقات بعضی از زبان آموزان در این زمینه مشکل دارند. دلیلش هم این است که این بخش آزمون را دست کم می گیرند. شما باید آنقدر تمرین کنید که بتوانید به راحتی به سوالات پاسخ دهید. در حقیقت اگر با خود فکر کنید که لیسینینگ آسان است و نیازی به تمرین ندارد بزرگترین اشتباه را مرتکب شده اید. 


نکات مهم در لیسینینگ آیلتس

بیشتر زبان آموزان در تمرین های آماده سازی خود برای آزمون ایلتس از روش های مناسب استفاده نمی کنند. یکی از بزرگترین اشتباه هایی که شرکت کننندگان آزمون آیلتس انجام می دهند این است که زمانی که می خواهند در خانه به یک فایل صوتی گوش دهند و با توجه به آن به سوالات پاسخ دهند این است که آن را عقب و جلو می برند. یکی دیگر از اشتباهاتشان این است که در هنگام گوش دادن آن را متوقف می کنند و یا چند بار به آن گوش می دهند. 

در آزمون آیلتس و در بخش لیسینینگ، فایل صوتی فقط یک بار برای شما پخش می شود. شما با همان یک بار گوش دادن باید نکات را متوجه شده و آن ها را یادداشت کنند. زیرا باید با توجه به چه که در فایل صوتی بیان می شود، به سوالات پاسخ دهید و یا متنی درباره آن بنویسید. 

برخی از دانش اموزان در خانه از روش های نادرست استفاده می کنند. به همین دلیل در حین آزمون نمی توانند به اندازه کافی تمرکز کنند و یا استرس می گیرند. 

یکی از نکاتی که حتما باید در تمرین های خود در نظر  داشته باشید، لهجه است. در آزمون آیلتس از لهجه ی بریتانیایی نیز استفاده می شود. به همین دلیل باید به فایل هایی گوش دهید که از لهجه لریتانیایی استفاده می شود. این گونه با این لهجه بیشتر آشنا می شوید. اما باید در نظر داشته باشید که در بخش اسپیکینگ نیازی به لهجه بریتانیایی ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که با لهجه های مختلف آشنایی داشته باشید تا در حین آزمون غافل گیر نشوید. 


امیدوارم از خواندن این مقاله لذت ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد