تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

3 راز طلایی برای کسب نمره خوب در ریدینگ آِیلتس

موضوع مقاله: 7 راز طلایی برای کسب نمره هشت در ریدینگ آِیلتس

هدف مقاله: آشنایی با روش های تقویت مهارت ریدینگ

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه



مقدمه

دوستان و همراهان عزیز و همیشگی تیک آیلتس سلام. امیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید و از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید.

امروز در این مقاله آموزشی می خواهیم درباره روش هایی صحبت کنیم که می توانید با استفاده از آن ها نمره خود را در آزمون آیلتس بهبود ببخشید. گرفتن نمره هفت و یا حتی هشت آرزوی خیلی از زبان آموزان است. اما متاسفانه بعضی از شرکت کننئدگان آزمون آیلتس نمی توانند به این نمره های دست پیدا کنند. این امر می تواند عوامل زیادی داشته باشد. اما از مهم ترین ها می توان به عدم استفاده از روش های مناسب برای یادگیری و انجام تمرین های کم اشاره کرد.

اگر می خواهید نمره خوبی در آیلتس بگیرید حتما باید به این دو نکته، یعنی استفاده از روش های استاندارد و تمرین های پرتکرار دقت داشته باشید.

امروز می خواهیم چند تا از این روش ها را در زمینه ریدینگ آِیلتس به شما معرفی کنیم. امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید مهارت های زبانی خود را تقویت کنید.


1. نباید به هر منبع اینترنتی اطمینان کنید

امروزه با جستجو کردن در گوگل می توانید مقالات بی شماری در زمینه تقویت و یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنید. بعضی از این مقالات می توانند به شما کمک کنند و مفید باشند. اما بعضی از این مقالات به هیچ عنوان روش های استاندارد و مناسبی را برای تقویت زبان انگلیسی ارائه نمی کنند. حتی بعضی از آن ها می توانند باعث کاهش نمره شما هم بشوند. زیرا بعضی از افرادی که این مقالات را می نویسند تجربه زیادی در زمینه زبان انگلیسی ندارند و نمی توانند بهترین روش ها را برای هر فرد پیشنهاد کنند.

گاهی اوقات بعضی از این نکاتی که در مقالات ذکر می شود می تواند به شما در گرفتن نمره 5.5 یا 6 کمک کند. اما باید توجه داشته باشید که این نمرات بسیار رایج آیلتس هستند. برای گرفتن نمرات خوب و عالی همچون 7 و 8 نیاز به تمرین و سطح زبان انگلیسی بالاتری است. بنابراین همه ی این افراد و مقالات نمی توانند روش های مناسب برای کسب نمره 7 را ارائه دهند. پس بهترین کار این است که به جای خواندن تمام مقالاتی که در اینترنت پیدا می کنید به یک استاد مراجعه کرده و از او کمک بخواهید.


2. برای کسب نمره 7 ریدینگ آیلتس حتما باید سطح زبان انگلیسی بالایی داشته باشید

همان طور که قبل تر هم گفتیم برای این که بتوانید نمراتی نظیر 7 و 8 بگیرید باید سطح زبان انگلیسی بالایی داشته باشید. در این مواقع نکات طلایی و راز های ناگفته نمی توانند به شما کمک کنند. بلکه این راز ها و نکات می توانند به شما در تمرکز کردن و کسب نمرات پایین تر کمک کنند.

بهترین کار این است که به جای خواندن مقالات بیهوده، کمی خودتان روی مهارت های ریدینگ خود کار کنید. یعنی سعی کنید کلمات زیادی را یاد گرفته و طرز صحیح استفاده از گرامر ها را فرا بگیرید. اگر بتوانید روابط بین کلمات و جملات را به خوبی متوجه شوید می توانید به راحتی به سوالات پاسخ دهید. بعد از انجام تمرین های پرتکرار متوجه خواهید شد که مهارت های ریدینگ شما به شدت افزایش یافته است.


3. نصف جواب در سوال است

منظورم این است که اگر روی سوال بیشتر تمرکز کنید و سعی کنید به مفهوم آن پی ببرید احتمالا می توانید بهتر مکان جواب را تشخیص دهید. گاهی اوقات باید به نکات انحرافی دقت داشته باشید. برای مثال در سوال اسم یک مکان ذکر شده است که دقیقا مانند همان در متن هم وجود دارد. اما این مکان پاسخ مورد نظر نیست. بعضی از دانش آموزان به اشتباه و برای این که سریع تر پاسخ دهند، نام همین مکان را به عنوان جواب می نویسند. اما باید با دقت بیشتری سوال را بخوانید تا متوجه چنین نکاتی شوید.

گاهی اوقات من می بینم که زبان آموزان بدون این که سوال ها را بخوانند سراغ متن رفته و زیر تعدادی از کلمات خط می کشند. این کار به جز تلف کردن وقت هیچ چیز دیگری برای شما ندارد. برای این که بدانید باید دنبال چه چیز هایی باشید باید ابتدا سوال ها را به خوبی مطالعه کرده باشید. وقتی که سوال را به خوبی مطالعه کنید می توانید کلمات کلیدی که به آن ها نیاز دارید را تشخیص دهید. سپس با خواندن متن می توانید به راحتی این کلمات را پیدا کنید.

همیشه به یاد داشته باشید حتی اگر بهترین مقالات را مطالعه کنید و بهترین روش ها را هم یاد داشته باشید، بدون تمرین کردن نمی توانید عملکرد خوبی در آزمون آیلتس داشته باشید. پس بهترین راه برای تقویت مهارت های ریدینگ این است که تا جایی که می توانید باید تمرین کنید. این کار به شما کمک می کند تا تسلط بیشتری روی متن های داشته باشید و بتوانید بهتر تمرکز کنید.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد