تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

3 روش برای تقویت لیسینینگ آیلتس

موضوع مقاله: 3 روش برای تقویت لیسینینگ آیلتس

هدف مقاله: آشنایی با روش های تقویت لیسینینگ  

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

مقالات مرتبط تیک آیلتس: اگر می خواهید دیگر مقالات ما را در زمینه تقویت لیسینینگ مطالعه کنید می توانید روی لینک های زیر کلیک کنید.

چگونه نمره بهتری در بخش لیسینینگ  آیلتس کسب کنیم؟

راهکاری جذاب برای تقویت لیسینینگ 

یک روش موثر در تقویت لیسینینگ  

2 روش برای تقویت لیسینینگ  آیلتس

راه کار های تقویت لیسینینگ 


مقدمه

دوستان و همراهان عزیز و همیشگی تیک آیلتس سلام. امیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید. 

امروز در یکی دیگر از مقالات آموزشی می خواهیم شما را بیشتر با روش های تقویت لیسینینگ آشنا کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید نمره بهتری در آزمون آیلتس کسب کنید. 

بخش لیسینینگ  آیلتس یکی از بخش هایی است که می توانید به راحتی نمره خوبی از آن کسب کنید. اما باید این را به خاطر داشته باشید که بدون تمرین های مکرر نمی توانید تسلط کافی داشته باشید. این یعنی در جلسه آزمون نمی توانیدبه خوبی تمرکز کنید و استرس خواهید داشت. باید بدانید که استرس بدترین چیزی است که می توانید در حین آزمون آیلتس تجربه کنید. اگر نتوانید آرامش خود را حفظ کنید قادر به نشان دادن سطح واقعی زبان انگلیسی خود نخواهید بود. پس پیشنهاد من به شما این است که حتما روی کنترل کردن استرس خود کار کنید. زیرا این امر می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند.


1. لیسینینگ  را هدف دار تمرین کنید

این یکی از مهم ترین نکات در زمینه لیسینینگ  آیلتس است. بنابراین باید روی این قسمت به خوبی تمرکز کنید. لیسینینگ  هدف دار یعنی این که در حین گوش دادن به تمام جملات دقت نکنید. فقط باید روی اطلاعاتی تمرکز کنید که به آن ها برای پاسخ دادن به سوالات نیاز دارید. 

بهترین مثالی که می توانم در این زمینه برای شما بیاورم این است. فرض کنید در ایستگاه قطار منتظرید. وقتی که گوینده اطلاعات مربوط به قطار ها و مقصد ها را اعلام می کند شما به همه آن ها توجه نمی کنید. شما فقط به اطلاعاتی دقت می کنید که مربوط به قطار و مقصد خودتان است. 

وقتی که دوستتان برای شما داستانی را تعریف می کند شما با دقت گوش می دهید تا بتوانید از همه داستان با خبر شوید. اما در بخش لیسینینگ  آیلتس با خواندن سوالات باید از داستان با خبر شوید. 

برای این که بتوانید لیسینینگ  هدف دار داشته باشید باید ابتدا سوالات را به خوبی متوجه شوید. 


2. اگر جواب یکی از سوالات را نفهمیدید از آن رد شوید

یکی از بزرگترین خطراتی که زبان آموزان را در بخش لیسینینگ  آیلتس تهدید می کند، حواس پرتی است. یکی از چیز هایی که می تواند ما را به راحتی دچار حواس پرتی کند سوال سخت است. 

چی گفت؟

وقتی که این سوال برای شما پیش می آید نباید تمرکز خود را از دست دهید. باید روی بقیه قسمت ها تمرکز کرده و آن سوال را فراموش کنید. همیشه به یاد داشته باشید که در لیسینینگ  آیلتس فقط باید به سی تا از سوالات پاسخ صحیح دهید تا بتوانید نمره هفت دریافت کنید. بنابراین می توانید ده تا از سوالات را اصلا جواب ندهید. 

پس اگر یکی از سوالات را به خوبی متوجه نشدید از روی آن رد شوید. خراب کردن یک سوال بهتر از خراب کردن دو یا سه سوال است. 


3. مراقب غلط های املایی و گرامری باشید

این نکته یکی از نکاتی است که زبان آموزان معمولا از آن غافلند. زمانی که شما به سوالات بخش لیسینینگ پاسخ می دهید خسته هستید و می خواهید هر چه زودتر این بخش را به پایان برسانید. اما به هر حال باید به خستگی خود غلبه کرده و روی آزمون تمرکز کنید. وقتی که به سوالات پاسخ دهید دوباره برگردید و دنبال غلط های املایی و یا گرامری خود باشید. زیرا اغلب اوقات شرکت کنندگان نمره خود را برای همین چیز های ساده از دست می دهند. 


امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و از نکات آن در جهت تقویت مهارت های خود استفاده کرده باشید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد