تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

هفت نکته برای گرفتن نمره بهتر در ریدینگ آیلتس

موضوع مقاله: هفت نکته برای گرفتن نمره بهتر در ریدینگ آیلتس

هدف مقاله: آشنایی با روش های تقویت ریدینگ

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

مقالات مرتبط تیک آیلتس: اگر می خواهید مقالات دیگر ما را در زمینه تقویت مهارت ریدینگ مطالعه کنید می توانید روی لینک های زیر کلیک کنید.

چگونه مهارت های ریدینگ خود را تقویت کنیم؟

چگونه ریدینگ خود را تقویت کنیم؟

یک روش موثر برای تقویت ریدینگ

3 روش برای تقویت ریدینگ


مقدمه

دوستان و همراهان عزیز و همیشگی تیک آیلتس سلام. امیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید و از یادگیری زبان انگلیسی نهایت لذت را ببرید. 

امروز در این مقاله آموزشی می خواهیم درباره نکاتی با شما صحبت کنیم که می توانند به شما در زمینه ریدینگ آیلتس کمک کنند. 

بخش ریدینگ آیلتس یکی از چالش برانگیز ترین بخش های آیلتس است. بیشتر زبان آموزان در این بخش کار آسانی ندارند و با مشکلاتی مواجه می شوند. اما دریغ از آن که می توانند با کمی تمرین و پشتکار بهترین نمره را به راحتی از این بخش کسب کنند. 

در کنار تمرین های پرتکرار، شما باید با روش های استاندارد یادگیری ریدینگ آشنا باشید. اگر نمی دانید این روش های کدامند، می توانید با خواندن این مقاله با این روش های آشنایی پیدا کنید. 


1. باید با انواع سوالات آشنا باشید

در قسمت ریدینگ آزمون آیلتس تقریبا 14 نوع سوال وجود دارد. اگر می خواهید نمره خوبی از این بخش کسب کنید باید با همه آن ها آشنا باشید و استراتژی های لازم برای حل آن ها را یاد داشته باشید. اگر بتوانید استراتژی های لازم و استاندارد را برای حل کردن این سوال ها را یاد داشته باشید، نه تنها می توانید نمره خوبی در آیلتس کسب کنید بلکه می توانید مهارت های زبانی خود را هم بهبود ببخشید. یکی از سوال هایی که زبان آموزان معمولا در پاسخ دادن به آن ها مشکل دارند سوالات true false not given  است. اگر می خواهید نمره خوبی در این بخش آزمون بگیرید باید حتما آمادگی برای پاسخ دادن به این سوالات را یاد داشته باشید.


2. اسکیم و اسکن کردن

برای گرفتن نمره خوب در ریدینگ آیلتس باید اسکیم و اسکن کردن متن را یاد داشته باشید. شاید از خودتان بپرسید اسکیم کردن یعنی چه؟ اسکیم کردن یعنی این که متن را نسبتا سریع بخوانید تا بتوانید از منظور و مفهوم اصلی آن با خبر شوید. شما معمولا باید اسکیم کردن را قبل از خواندن متن انجام دهید. تقریبا تمام انواع سولات ریدینگ به جز یکی از آن ها بعد از متن آورده شده است. دلیل این کار این است که شما ابتدا متن را اسکیم کنید و سپس سراغ سوال ها بروید.

در اسکیم کردن شما نباید به دنبال متوجه شدن تمام متن باشید. بلکه در این جا شما باید فقط برای فهمیدن مفهوم متن تلاش کنید. معمولا اسکیم کردن نباید بیش از 2 یا 3 دقیقه طول بکشد. همزمان با اسکیم کردن باید زیر کلمات کلیدی هم خط بکشید. این کار به شما در پاسخ دادن به سوالات کمک می کند. 

اسکن کردن یعنی این که بدانید اطلاعات مربوط به هر سوال در کدام پاراگراف و یا قسمت متن قرار دارد. اسکن کردن به این معنا نیست که شما باید مفهوم متن را بدانید. 


3. سرعت خواندن خود را افزایش دهید

آزمون ایلتس محدودیت زمانی دارد. این یعنی شما در این آزمون در زمینه پاسخ دادن به همه سوالات به چالش کشیده خواهید شد.  برای این که بتوانید در مدت زمانی کوتاه تر پاسخ ها را سریع تر پیدا کنید باید بتوانید متن را سریع تر مطالعه کنید. این کار نه تنها می تواند در آیلتس به شما کمک کند بلکه در دیگر زمان ها هم می توانید کتاب های مورد علاقه خود را بهتر و سریع تر مطالعه نمایید. هم چنین اگر می خواهید مهارت اسکن کردن خود را تقویت کنید باید بتوانید متن را به سرعت بخوانید. 


4. سعی نکنید همه متن را متوجه شوید

در قسمت ریدینگ آزمون آیلتس وظیفه شما این است که جواب های درست و کامل را ارائه دهید. اما گاهی اوقات زبان آموزان اطلاعات و جواب هایی را ارائه می دهند که اضافی است. این کار باعث می شود نمره ریدینگ شما کاهش پیدا کند. 

با انجام تمرین های زیاد و پرتکرار خواهید فهمید که سوالات دقیقا چه چیزی از شما می خواهند. ارائه دادن جواب دقیق یکی از مهم ترین چیز هایی است که نه تنها در بخش ریدینگ بلکه در دیگر بخش های آزمون آیلتس همانند رایتینگ هم می تواند به شما کمک کند.


5. دایره کلمات خود را افزایش دهید

این فاکتور یکی از مهم ترین دلایلی است که دانش آموزان نمی توانند نمره دلخواه خود را در آزمون آیلتس کسب کنند. یادگیری کلمات به این معنا نیست که فقط معنی آن را بفهمید. در کنار فهمیدن معنا باید بدانید که در چه جاهایی می توانید از آن ها استفاده کنید و یا در چه جاهایی نباید از آن ها استفاده کنید. هم چنین باید عبارات و ضرب المثل های مربوط به هر کلمه را هم یاد داشته باشید که بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن ها در آزمون آیلتس استفاده نمایید. 


6. کلمات کلیدی

در هر سوال تعدادی کلمات کلیدی وجود دارد که به شما کمک می کند تا جواب دقیق و درست را در متن پیدا کنید. شما باید بتوانید این کلمات کلیدی را تشخیص داده و بتوانید آن ها را در متن به درستی استفاده کنید. زیرا اگر نتوانید کلمه کلیدی مشخص شده را به درستی در متن پیدا کنید ممکن است جواب غلط را ارائه دهید. 

وقتی که چندین تمرین در زمینه ریدینگ انجام دهید و پاسخ های درست را از پاسخ نامه پیدا کنید می توانید به راحتی کلمات کلیدی را تشخیص دهید. 



7. گرامر

چند نوع از سوالات به طوری طراحی شده است که دانش گرامری شما به چالش کشیده خواهد شد. مانند سوالاتی که از شما خواسته می شود تا جملات را تکمیل کنید. هم چنین دانستن گرامر ها می تواند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی و پاسخ های مربوط به بخش ریدینگ کمک کند. زیرا گاهی اوقات دو جواب ممکن برای یک سوال در متن وجود دارد. اما یکی از آنها غلط است. می دانید دلیل آن چیست؟ دلیلش این است که یکی از این جواب ها از نظر گرامری مناسب آن سوال نیست. 



5 روش برای گرفتن نمره بهتر در اسپیکینگ آیلتس

موضوع مقاله: 5 روش برای گرفتن نمره بهتر در اسپیکینگ آیلتس

هدف مقاله: آشنایی با روش های تقویت مکالمه

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

پیشنهاد تیک آیلتس: اگرمی خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه تقویت مهارت اسپیکینگ کسب کنید می توانید روی لینک های زیر کلیک کرده و مقالات را مطالعه کنید.

در اسپیکینگ آیلتس باید با چه لهجه ای صحبت کنیم؟

یک راه کار ساده برای داشتن مکالمه بهتر

یک روش جالب برای تقویت مکالمه انگلیسی

یک روش مهم در تقویت اسپیکینگ

یک روش برای تقویت مکالمه انگلیسی


مقدمه

دوستان و همراهان عزیز و همیشگی تیک آیلتس سلام. امیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید و از یادگیری زبان انگلیسی نهایت لذت را ببرید.

امروز در این مقاله آموزشی می خواهیم روش هایی را به شما معرفی کنیم که اهمیت زیادی برای گرفتن نمره خوب در اسپیکینگ آیلتس دارد. اگر تا کنون در آزمون آیلتس شرکت کرده اید و عملکرد خوبی در اسپیکینگ نداشته اید و یا نمی خواهید این اتفاق برای شما رخ دهد لطفا این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.


1. آرامش خود را حفظ کنید

یکی از دلایلی که شرکت کنندگان آزمون آیلتس نمی توانند در آزمون عملکرد خوبی در بخش اسپیکینگ داشته باشد این است که نمی توانند آرامش خود را حفظ کنند. بیایید فرض کنیم که شما کلمات و عبارات زیادی بلدید و می توانید از بهترین گرامر ها استفاده کنید. اما اگر نتوانید خونسرد باشید و استرس داشته باشید، قادر به استفاده از هیچ کدام از آن ها نخواهید بود.

به یاد داشته باشید هر چقدر بیشتر استرس داشته باشید عملکرد ضعیف تری در این بخش از آزمون آیلتس خواهید داشت.

فردی که از شما سوال می پرسد نمی خواهد شما را وادار به اشتباه کند. بلکه وظیفه او این است که به شما کمک کند. حتی این بخش از آزمون هم طوری طراحی شده است که به شما کمک کند. یعنی سوالات ابتدایی بسیار ساده است. این سوالات معمولا مربوط به خانواده و طبیعت و چیزهای ساده است.

همیشه سعی کنید لبخند بزنید. این کار باعث می شود تا از استرس شما کاسته شود. هم چنین امتحان گیرنده هم فکر می کند شما آرام هستید و استرس ندارید و این امر می تواند در نمره شما تاثیر داشته باشد.


2. باید از نوع سوالات با خبر باشید

آیا برای اولین بار می خواهید در آیلتس شرکت کنید؟ پس باید به چند نکته توجه داشته باشید. حتی بعضی از زبان آموزان که چند بار هم در این آزمون شرکت کرده اند از این نکته ها خبر ندارند. این اشتباه بزرگی است. دانستن بعضی از نکات می تواند تاثیر زیادی در اعتماد به نفس شما داشته باشد.

برای این که بتوانید بهتر و سریع تر به سوالات پاسخ دهید باید از برخی چیز های با خبر باشید. ما در این جا سعی کردیم نکاتی را به شما یادآوری کنیم که حتما باید درباره آن ها تحقیق کنید.

بخش اسپیکینگ آیلتس چقدر طول می کشد؟

بخش اسپیکینگ چند قسمت دارد؟

هر قسمت چه چیز هایی را شامل می شود؟

در هر قسمت کدام توانایی ها مهارت ها من سنجیده می شود؟

این ها نکاتی است که باید به آن توجه داشته و حتما درباره آن ها اطلاعات لازم و کافی را کسب کنید.


3.فقط پاسخ های مورد نیاز را ارائه دهید

وقتی که امتحان گیرنده از شما سوالی می پرسد می توانید فقط برای چند ثانیه فکر کنید. سعی کنید در این زمان کوتاه چند ثانیه ای به پاسخ ها و ایده هایی فکر کنید که لازم هستند. همیشه باید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که گفتن چیز های اضافه و نا مربوط به سوال می تواند نمره شما را کاهش دهد. شما نباید هر چیزی که به ذهنتان می آید را بگویید. بلکه فقط باید از اطلاعات و ایده هایی استفاده کنید که به سوال مربوط هستند.

بعضی از شرکت کنندگان فکر می کنند هر چه بیشتر صحبت کنند می توانند نمره بهتری کسب کنند. اصلا این گونه نیست. این کار نه تنها به نمره شما اضافه نمی کند بلکه ممکن است باعث کاهش آن نیز شود.


4. خودتان را برای پاسخ به چرا ها اماده کنید

اگر تا کنون در آیلتس شرکت کرده اید ممکن است متوجه این شده باشید که امتحان گیرنده از کلمه چرا زیاد استفاده می کند. دلیل این کار این است که می خواهد سطح زبان شما را بهتر بسنجد. به همین دلیل باید همیشه آماده پاسخ دادن به چرا باشید.

در قسمت اسپیکینگ باید به اندازه صحبت کنید. همان طور که قبلا هم بیان کرده ایم زیاد صحبت کردن می تواند نتایج منفی داشته باشد. اما این به این معنا نیست که شما باید پاسخ های یک یا دو کلمه ای ارائه دهید. باید به اندازه صحبت کنید. گاهی اوقات اگر پاسخ های شما کوتاه باشد ممکن است از شما پرسش چرا هم پرسیده شود. اگر دیدید امتحان گیرنده چند بار از شما این سوال را می پرسد باید متوجه شوید که او از شما پاسخ های طولانی تری می خواهد.

اما اگر این سوال از شما زیاد پرسیده شد نباید بترسید. زیرا شغل آن ها این است که از شما چنین سوالاتی را بپرسند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن سطح واقعی زبان شما را بفهمند.


5. جواب های خود را از قبل آماده کنید

وقتی که در جلسه امتحان از شما سوالی پرسیده می شود زمان زیادی برای فکر کردن ندارید. بنابراین بهتر است بعضی از جواب ها را از قبل آماده کرده باشید. برای این که بتوانید این کار را انجام دهید باید ابتدا با نوع سوال ها آشنا باشید. ابتدا درباره سوالات اسپیکینگ آیلتس تحقیق کنید. وقتی که فهمیدید سوالات بیشتر در چه زمینه ای است می توانید جواب های خود را آماده کنید. برای مثال می توانید چندین پاسخ را در شرایط های متفاوت برای یک سوال آماده کنید.

این کار به شما کمک می کند تا بتوانید تمرکز بهتری در حین آزمون داشته باشید.


اگر می خواهید اطلاعات بیشتری برای تقویت مکالمه کسب کنید می توانید مقاله 2 روش برای تقویت اسپیکینگ را بخوانید.

در اسپیکینگ آیلتس باید با چه لهجه ای صحبت کنیم؟

موضوع مقاله: در اسپیکینگ آیلتس باید با چه لهجه ای صحبت کنیم؟

هدف مقاله: آشنایی با روش های صحیح مکالمه در آزمون آیلتس

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیشنهاد تیک آیلتس: -


مقدمه

دوستان و همراهان عزیز و همیشگی تیک ایلتس سلام. امیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید و از یادگیری زبان انگلیسی نهایت لذت را ببرید. امروز در این مقاله آموزشی می خواهیم نکاتی را به شما یادآوری کنیم که می توانید با استفاده از آن ها کار خود را در بخش مکالمه آزمون آیلتس ساده تر کنید. هم چنین اگر این نکات را با دقت مکالمه کنید می توانید تمرین های آماده سازی خود را برای آزمون آیلتس مختصر و مفید تر انجام دهید.

همان طور که می دانید بخش مکالمه ازمون آیلتس یکی از بخش هایی است که دانش آموزان روی آن تمرکز زیادی می کنند. تمرین هایی زیادی در این زمینه انجام می دهند. تلاش زیادی می کنند تا بتوانند خود را به بهترین شکل ممکن برای شرکت در آزمون اماده کنند. اما گاهی اوقات از روش هایی استفاده می کنند که برای یادگیری و تقویت مهارت های زبانی مناسب نیستند.

امروز می خواهیم در این مقاله به یکی از بزرگترین اشتباهات زبان آموزان بپردازیم. گاهی اوقات دانش آموزان زمان خود را برای یادگیری چیزی هدر می دهند که اصلا نیازی به یادگیری آن ها نیست.


در بخش مکالمه باید از چه لهجه ای استفاده کنیم؟

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که با چه لهجه ای باید در آزمون آیلتس صحبت کنیم؟

اگر دارید خود را برای آزمون آیلتس آماده می کنید حتما تا کنون لهجه های مختلف زبان انگلیسی را شنیده اید. شاید بعضی از اوقات در حین گوش دادن به لهجه های دیگر حتی متوجه نشوید که چه چیزی گفته می شود. به همین دلیل این نگرانی برای شما پیش می آید که اگر در آزمون ایلتس مجبور شویم به لهجه های دیگر گوش دهیم چه باید کنیم؟  یا این که اگر از ما خواسته شد به لهجه ی دیگر صحبت کنیم چه کاری باید انجام دهیم؟

بگذارید خیالتان را راحت کنیم. در بخش مکالمه آزمون آیلتس نیازی به لهجه های بریتانیایی، استرالیایی، کانادایی، ایرلندی و .... ندارید. در بخش اسپیکینگ آیلتس لهجه اهمیتی ندارد. یعنی با استفاده از لهجه بریتانیایی به شما نمره ای اضافه نمی شود و با لهجه آمریکایی هم نمره ای از شما کسر نمی شود.

در اسپیکینگ آیلتس فاکتور های دیگری وجود دارد که نمره شما بر اساس آن ها محاسبه می شود. بنابراین لهجه ی شما تاثیری در نمره شما ندارد. بعضی از دانش آموزان خود را رنج می دهند تا به لهجه بریتانیایی صحبت کنند. کاری که تقریبا نشدنی است!

اگر می خواهید لهجه بریتانیایی را یاد بگیرید مشکلی ندارد. اگر به این لهجه علاقه دارید می توانید با استفاده از روش های درست و صحیح آشنایی بیشتری با این لهجه پیدا کنید. اما نباید در تمرین های آماده سازی خود برای آزمون آیلتس زمان خود را برای یادگیری این لهجه اختصاص دهید. زیرا اصلا به شما کمک نمیکند و باعث می شود زمان که گران بها ترین چیز شماست را از دست بدهید.

در بین لهجه های زبان انگلیسی، بریتانیایی بیشترین محبوبیت را دارد. گرچه که لهجه های زیادی در زمینه زبان انگلیسی وجود دارد، اما یادگیری هر کدام از آن ها می تواند کار چالش برانگیزی باشد. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم در صورت علاقه داشتن به آن ها، پس از آزمون آیلتس به یادگیری آنها بپردازید.

در مقالات بعدی سعی می کنیم تا شما را با لهجه های زبان انگلیسی بیشتر آشنا کنیم.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.


چگونه نمره بهتری در لیسینینگ آیلتس کسب کنیم؟

موضوع مقاله: چگونه نمره بهتری در لیسینینگ آیلتس کسب کنیم؟

هدف مقاله: آشنایی با روش های تقویت مهارت های شنیداری

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

پیشنهاد تیک آیلتس: 


مقدمه

دوستان و همراهان عزیز و همیشگی تیک آیلتس سلام. امیدوارم از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید. امروز در این مقاله آمورزشی می خواهیم روش هایی را به شما معرفی کنیم که می توانید با استفاده از آن ها عملکرد بهتری در آزمون آیلتس داشته باشید. همیشه این را به یاد داشته باشید، اگر می خواهید مهارت های زبانی خود را تقویت کنید، باید تمرین های استاندارد و اصولی را به صورت مرتب انجام دهید. تا زمانی که تمرین نکنید نمی توانید زبان خود را تقویت کنید. 

لیسینینگ آیلتس یکی از بخش های آزمون آیلتس است که شما می توانید با انجام دادن تمرین های مناسب بهترین نمره را از ان بگیرید. اما باز هم گاهی اوقات بعضی از زبان آموزان در این زمینه مشکل دارند. دلیلش هم این است که این بخش آزمون را دست کم می گیرند. شما باید آنقدر تمرین کنید که بتوانید به راحتی به سوالات پاسخ دهید. در حقیقت اگر با خود فکر کنید که لیسینینگ آسان است و نیازی به تمرین ندارد بزرگترین اشتباه را مرتکب شده اید. 


نکات مهم در لیسینینگ آیلتس

بیشتر زبان آموزان در تمرین های آماده سازی خود برای آزمون ایلتس از روش های مناسب استفاده نمی کنند. یکی از بزرگترین اشتباه هایی که شرکت کننندگان آزمون آیلتس انجام می دهند این است که زمانی که می خواهند در خانه به یک فایل صوتی گوش دهند و با توجه به آن به سوالات پاسخ دهند این است که آن را عقب و جلو می برند. یکی دیگر از اشتباهاتشان این است که در هنگام گوش دادن آن را متوقف می کنند و یا چند بار به آن گوش می دهند. 

در آزمون آیلتس و در بخش لیسینینگ، فایل صوتی فقط یک بار برای شما پخش می شود. شما با همان یک بار گوش دادن باید نکات را متوجه شده و آن ها را یادداشت کنند. زیرا باید با توجه به چه که در فایل صوتی بیان می شود، به سوالات پاسخ دهید و یا متنی درباره آن بنویسید. 

برخی از دانش اموزان در خانه از روش های نادرست استفاده می کنند. به همین دلیل در حین آزمون نمی توانند به اندازه کافی تمرکز کنند و یا استرس می گیرند. 

یکی از نکاتی که حتما باید در تمرین های خود در نظر  داشته باشید، لهجه است. در آزمون آیلتس از لهجه ی بریتانیایی نیز استفاده می شود. به همین دلیل باید به فایل هایی گوش دهید که از لهجه لریتانیایی استفاده می شود. این گونه با این لهجه بیشتر آشنا می شوید. اما باید در نظر داشته باشید که در بخش اسپیکینگ نیازی به لهجه بریتانیایی ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که با لهجه های مختلف آشنایی داشته باشید تا در حین آزمون غافل گیر نشوید. 


امیدوارم از خواندن این مقاله لذت ببرید.

چگونه نمره بهتری در رایتینگ آیلتس کسب کنیم؟

موضوع مقاله: چگونه نمره بهتری در رایتینگ آیلتس کسب کنیم؟

هدف مقاله: آشنایی با روش های تقویت رایتینگ

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیشنهاد تیک آیلتس: اگر می خواهید مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنید می توانید مقاله دو روش برای تقویت رایتینگ (آپدیت اسفند 97) را مطالعه فرمایید.


مقدمه:

دوستان و همراهان عزیز و همیشگی تیک آیلتسی سلام. امیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید و از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید. امروز در این مقاله آموزشی می خواهیم نکاتی را به شما یادآوری کنیم که شاید در ابتدا ساده و پیش پا افتاده به نظر بیاید، اما در جلسه امتحان می تواند به شما کمک کند تا عملکرد بهتری از خود به جا بگذارید.

بخش رایتینگ آیلتس یکی از سخت ترین و چالش برانگیز ترین قسمت های آزمون آیلتس است. به همین دلیل بیشتر زبان آموزان در این بخش نمی توانند نمره خوبی کسب کنند. به همین دلیل شما باید زمان بیشتری را برای رایتینگ اختصاص دهید. مسلما برای کسی که می خواهید در آزمون آیلتس شرکت کند بخش اسپیکینگ راحت تر از رایتینگ است. پس باید زمان خود را مدیریت کرده و تمرین های آماده سازی خود را طوری طراحی کنید که بتوانید تمرین های بیشتری در زمینه رایتینگ انجام دهید.


چه نکاتی می تواند در رایتینگ آیلتس کارآمد باشد؟

بیشتر شرکت کنندگان آزمون در حین امتحان استرس دارند. بنابراین نمی توانند به خوبی تمرکز کنند. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به خاطر داشته باشید این است که ارامش خود را حفظ کنید. در غیر این صورت اصلا نمی توانید عملکرد خوبی در آزمون داشته باشید.

رایتینگ آیلتس بخش های مختلفی دارد. در هر بخش، شما باید کار های مشخصی را انجام دهید. وقتی می خواهید به سوالات جواب دهید، باید با دقت سوال را بخوانید. زیرا اگر نتوانید منظور سوال را متوجه شوید نمی توانید پاسخ درست را ارائه دهید. در این صورت نمره شما کاهش پیدا خواهد کرد. هم چنین تعداد کلمات شما هم باید به حداقل میزان برسد. برای مثال در یکی از بخش های رایتینگ آیلتس شما باید حداقل 250 کلمه بنویسید. باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر از حداقل تعداد کلمات بیشتر بنویسید امکان دارد نمره کم تری دریافت کنید. برای مثال اگر به جای 250 کلمه، 350 کلمه بنویسید ضریب خطای شما بالاتر می رود. بنابراین سعی کنید تعداد کلمات کافی ارائه دهید.

اگر می خواهید تعداد کلماتی که نوشته اید را بفهمید باید از این فرمول ساده استفاده کنید. ابتدا تعداد کلمات خط اول را بشمارید. سپس ان را در تعداد خط ها ضرب کنید.

یکی دیگر از نکاتی که دانش آموزان به توجه نمی کنند محتوای رایتینگ است. متنی که می نویسید لزوما نباید واقعی باشد. یعنی می توانید اتفاقی را شرح دهید که هیچ گاه برای شما اتفاق نیافتاده است. بیشتر دانش آموزان می گویند هیچ ایده ای برای نوشتن رایتینگ نداریم. مشکل این جاست که ان ها می خواهند درباره پدیده ها و یا اتفاق هایی صحبت کنند که برای خودشان اتفاق افتاده است. گاهی اوقات شما باید از داستان های غیر واقعی و خیالی نیز استفاده نمایید.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و نکات آن را به خوبی یاد گرفته باشید.