تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

5 روش برای گرفتن نمره بهتر در اسپیکینگ آیلتس

موضوع مقاله: 5 روش برای گرفتن نمره بهتر در اسپیکینگ آیلتس

هدف مقاله: آشنایی با روش های تقویت مکالمه

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

پیشنهاد تیک آیلتس: اگرمی خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه تقویت مهارت اسپیکینگ کسب کنید می توانید روی لینک های زیر کلیک کرده و مقالات را مطالعه کنید.

در اسپیکینگ آیلتس باید با چه لهجه ای صحبت کنیم؟

یک راه کار ساده برای داشتن مکالمه بهتر

یک روش جالب برای تقویت مکالمه انگلیسی

یک روش مهم در تقویت اسپیکینگ

یک روش برای تقویت مکالمه انگلیسی


مقدمه

دوستان و همراهان عزیز و همیشگی تیک آیلتس سلام. امیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید و از یادگیری زبان انگلیسی نهایت لذت را ببرید.

امروز در این مقاله آموزشی می خواهیم روش هایی را به شما معرفی کنیم که اهمیت زیادی برای گرفتن نمره خوب در اسپیکینگ آیلتس دارد. اگر تا کنون در آزمون آیلتس شرکت کرده اید و عملکرد خوبی در اسپیکینگ نداشته اید و یا نمی خواهید این اتفاق برای شما رخ دهد لطفا این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.


1. آرامش خود را حفظ کنید

یکی از دلایلی که شرکت کنندگان آزمون آیلتس نمی توانند در آزمون عملکرد خوبی در بخش اسپیکینگ داشته باشد این است که نمی توانند آرامش خود را حفظ کنند. بیایید فرض کنیم که شما کلمات و عبارات زیادی بلدید و می توانید از بهترین گرامر ها استفاده کنید. اما اگر نتوانید خونسرد باشید و استرس داشته باشید، قادر به استفاده از هیچ کدام از آن ها نخواهید بود.

به یاد داشته باشید هر چقدر بیشتر استرس داشته باشید عملکرد ضعیف تری در این بخش از آزمون آیلتس خواهید داشت.

فردی که از شما سوال می پرسد نمی خواهد شما را وادار به اشتباه کند. بلکه وظیفه او این است که به شما کمک کند. حتی این بخش از آزمون هم طوری طراحی شده است که به شما کمک کند. یعنی سوالات ابتدایی بسیار ساده است. این سوالات معمولا مربوط به خانواده و طبیعت و چیزهای ساده است.

همیشه سعی کنید لبخند بزنید. این کار باعث می شود تا از استرس شما کاسته شود. هم چنین امتحان گیرنده هم فکر می کند شما آرام هستید و استرس ندارید و این امر می تواند در نمره شما تاثیر داشته باشد.


2. باید از نوع سوالات با خبر باشید

آیا برای اولین بار می خواهید در آیلتس شرکت کنید؟ پس باید به چند نکته توجه داشته باشید. حتی بعضی از زبان آموزان که چند بار هم در این آزمون شرکت کرده اند از این نکته ها خبر ندارند. این اشتباه بزرگی است. دانستن بعضی از نکات می تواند تاثیر زیادی در اعتماد به نفس شما داشته باشد.

برای این که بتوانید بهتر و سریع تر به سوالات پاسخ دهید باید از برخی چیز های با خبر باشید. ما در این جا سعی کردیم نکاتی را به شما یادآوری کنیم که حتما باید درباره آن ها تحقیق کنید.

بخش اسپیکینگ آیلتس چقدر طول می کشد؟

بخش اسپیکینگ چند قسمت دارد؟

هر قسمت چه چیز هایی را شامل می شود؟

در هر قسمت کدام توانایی ها مهارت ها من سنجیده می شود؟

این ها نکاتی است که باید به آن توجه داشته و حتما درباره آن ها اطلاعات لازم و کافی را کسب کنید.


3.فقط پاسخ های مورد نیاز را ارائه دهید

وقتی که امتحان گیرنده از شما سوالی می پرسد می توانید فقط برای چند ثانیه فکر کنید. سعی کنید در این زمان کوتاه چند ثانیه ای به پاسخ ها و ایده هایی فکر کنید که لازم هستند. همیشه باید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که گفتن چیز های اضافه و نا مربوط به سوال می تواند نمره شما را کاهش دهد. شما نباید هر چیزی که به ذهنتان می آید را بگویید. بلکه فقط باید از اطلاعات و ایده هایی استفاده کنید که به سوال مربوط هستند.

بعضی از شرکت کنندگان فکر می کنند هر چه بیشتر صحبت کنند می توانند نمره بهتری کسب کنند. اصلا این گونه نیست. این کار نه تنها به نمره شما اضافه نمی کند بلکه ممکن است باعث کاهش آن نیز شود.


4. خودتان را برای پاسخ به چرا ها اماده کنید

اگر تا کنون در آیلتس شرکت کرده اید ممکن است متوجه این شده باشید که امتحان گیرنده از کلمه چرا زیاد استفاده می کند. دلیل این کار این است که می خواهد سطح زبان شما را بهتر بسنجد. به همین دلیل باید همیشه آماده پاسخ دادن به چرا باشید.

در قسمت اسپیکینگ باید به اندازه صحبت کنید. همان طور که قبلا هم بیان کرده ایم زیاد صحبت کردن می تواند نتایج منفی داشته باشد. اما این به این معنا نیست که شما باید پاسخ های یک یا دو کلمه ای ارائه دهید. باید به اندازه صحبت کنید. گاهی اوقات اگر پاسخ های شما کوتاه باشد ممکن است از شما پرسش چرا هم پرسیده شود. اگر دیدید امتحان گیرنده چند بار از شما این سوال را می پرسد باید متوجه شوید که او از شما پاسخ های طولانی تری می خواهد.

اما اگر این سوال از شما زیاد پرسیده شد نباید بترسید. زیرا شغل آن ها این است که از شما چنین سوالاتی را بپرسند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن سطح واقعی زبان شما را بفهمند.


5. جواب های خود را از قبل آماده کنید

وقتی که در جلسه امتحان از شما سوالی پرسیده می شود زمان زیادی برای فکر کردن ندارید. بنابراین بهتر است بعضی از جواب ها را از قبل آماده کرده باشید. برای این که بتوانید این کار را انجام دهید باید ابتدا با نوع سوال ها آشنا باشید. ابتدا درباره سوالات اسپیکینگ آیلتس تحقیق کنید. وقتی که فهمیدید سوالات بیشتر در چه زمینه ای است می توانید جواب های خود را آماده کنید. برای مثال می توانید چندین پاسخ را در شرایط های متفاوت برای یک سوال آماده کنید.

این کار به شما کمک می کند تا بتوانید تمرکز بهتری در حین آزمون داشته باشید.


اگر می خواهید اطلاعات بیشتری برای تقویت مکالمه کسب کنید می توانید مقاله 2 روش برای تقویت اسپیکینگ را بخوانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد