تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

5 روش برای کسب نمره بهتر در اسپیکینگ آیلتس

موضوع مقاله: 5 روش برای کسب نمره بهتر در اسپیکینگ آیلتس

هدف مقاله: آشنایی با روش های تقویت مهارت اسپیکینگ

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

مقالات مرتبط تیک آیلتس: اگر میخواهید دیگر مقالات ما را در زمینه تقویت مهارت اسپیکینگ مطالعه کنید می توانید روی لینک های زیر کلیک کنید.

5 روش برای گرفتن نمره بهتر در اسپیکینگ آیلتس

در اسپیکینگ آیلتس با چه لهجه ای باید صحبت کنیم؟

یک راه کار ساده برای داشتن مکالمه بهتر

یک روش جالب برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

یک روش مهم در تقویت اسپیکینگ

یک روش برای تقویت مکالمه انگلیسی

2 روش برای تقویت اسپیکینگ



مقدمه

دوستان و همراهان عزیز تیک آیلتس سلام. امیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید و از یادگیری زبان انگلیسی نهایت لذت را ببرید. امروز در یکی دیگر از مقالات آموزشی می خواهیم درباره موضوعی صحبت کنیم که می تواند به شما کمک کند تا نمره بهتری در آزمون آیلتس کسب کنید و بتوانید راحت تر به اهداف خود برسید.

بخش اسپیکینگ آیلتس همواره یکی از قسمت هایی است که زبان آموزان حساب ویژه ای روی آن باز می کنند. زیرا اکثر زبان آموزان می توانند به خوبی مکالمه کنند و بنابراین انتظار می رود که آن ها بتوانند به راحتی بهترین نمره را از این بخش کسب کنند. اما گاهی اوقات مشاهده می شود که زبان آموزان نتایج مورد نظر خود را در این بخش آزمون کسب نمی کنند.

در واقع تکنیک ها و استراتژی هایی وجود دارد که برای کسب نمره خوب باید به آن ها توجه داشته باشید. در مقالات گذشته ما برخی از این روش ها و تکنیک ها را به شما معرفی کرده ایم. امروز هم می خواهیم چند تا دیگر از این روش ها را به شما بگوییم تا با استفاده از ان ها بتوانید نمرات خوب و مورد نظر خود را بگیرید.


1. لبخند بزنید و خودتان باشید.

یکی از مهم ترین دلایلی که شرکت کنندگان آزمون آیلتس نمی توانند عملگرد خوبی در آزمون داشته باشند این است که استرس دارند. به همین دلیل نمی توانند تمرکز کنند و ممکن است مانند یک ربات صحبت کنند. این کار می تواند تاثیر زیادی در بخش تلفظ های آن ها داشته باشد و نمره آن ها را به صورت قابل توجهی کاهش دهد.

اگر می خواهید نمره هفت و یا بهتر کسب کنید بهتر است لبخند بزنید و آرامش خود را حفظ کنید. هم چنین سعی کنید با احساسات صحبت کنید. زیرا این کار باعث می شود که تن صدای شما تغییر کند و به شما در تلفظ کلمات کمک کند. زمانی که امتحان گیرنده متوجه ارامش شما شود می فهمد که شما تمرین های زیادی انجام داده اید و می توانید به خوبی تمرکز کنید. در نتیجه ممکن است نمره بهتری برای شما در نظر بگیرد.


2. باید بدانید امتحان گیرنده از شما چه می خواهد؟

یکی از نکاتی که برای گرفتن نمره خوب باید به آن توجه داشته باشید این است که بدانید در امتحان از شما چه چیز هایی خواسته می شود. این کار می تواند به شما کمک کند تا تمرین های آماده سازی خود را روی قسمت های مهم و لازم متمرکز کنید. برای این که با آن ها آشنایی پیدا کنید باید با یک استاد زبان صحبت کنید. اعتماد کردن به هر منبع اینترنتی نمی تواند روش مناسبی باشد. بنابراین مشاوره گرفتن از یک استاد زبان می تواند بهترین گزینه باشد.


3. از عبارات جذاب استفاده نمایید

برای کسب نمراتی همچون هفت و بالاتر باید از کلمات با سطح بالا و جذاب استفاده کنید. این عبارات شامل ضرب المثل ها هم می شود.

یکی از نکاتی که باید درباره کلمات و عباراتی که استفاده می کنید به خاطر داشته باشید، سطح آن هاست. یعنی گاهی اوقات باید از کلماتی استفاده کنید که سطح بالایی دارند. اما گاهی اوقات انجام این کار باعث کسر نمره از شما می شود. هم چنین اگر بخواهید از عباراتی با سطح بالا استفاده کنید اما شیوه استفاده از آن ها را یاد نداشته باشید، باعث کسر نمره قابل توجهی از شما می شود. پس همیشه به سطح کلمات و همچنین چگونگی استفاده از آن ها توجه داشته باشید.


4. از عبارات متصل کننده استفاده کنید

اگر می خواهید نمره خوبی در بخش اسپیکینگ آیلتس کسب کنید باید جملات خود را به خوبی به هم دیگر متصل کنید. برای این کار باید از متصل کننده ها استفاده نمایید. باز هم مانند دیگر عبارات و کلماتی که استفاده می کنید باید به چگونگی استفاده از آن ها نیز توجه داشته باشید. زیرا در صورت اشتباه در این بخش به راحتی نمره خود را از دست می دهید.


5. انگلیسی صحبت کردن را تمرین کنید

یک پیشنهاد ساده و کاربردی اما در عین حال سخت. برای کسب نمره خوب در اسپیکینگ آیلتس باید زبان عمومی خوبی داشته باشید. یعنی این که باید بتوانید یک مکالمه ساده را به خوبی و بدون نقص اجرا کنید. استفاده کردن از کلمات ساده اما به شیوه درست بهتر از  استفاده کردن نادرست از کلمات سخت و سطح بالا است. این نکته ای است که خیلی ها به آن توجه نمی کنند و نمی توانند نمره خوبی در اسپیکینگ ایلتس بگیرند.

یکی دیگر از نکات مهم این است که شما باید بیشتر اوقات صحبت کنید و ا ز مکث کردن در حین مکالمه کردن پرهیز کنید. زیرا این کار می تواند باعث کاهش نمره شما شود.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و بتوانید از این نکات به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد