تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

3 روش برای تقویت ریدینگ

موضوع مقاله: 3 روش برای تقویت ریدینگ

هدف مقاله: آماده شدن برای بخش ریدینگ آزمون آیلتس

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

 مقالات مرتبط تیک آیلتس: اگر می خواهید مقالات دیگر ما را در زمینه مهارت های ریدینگ مطالعه کنید می توانید روی لینک ها کلیک کنید.

یک روش موثر برای تقویت ریدینگ

چگونه مهارت های ریدینگ خود را تقویت کنیم؟


مقدمه

دوستان و زبان آموزان عزیز سلام. امیدوارم خوب و برقرار باشید. 

امروز در یکی دیگر از مقالات آموزشی می خواهیم به مباحثه در مورد روش های تقویت ریدینگ بپردازیم. در این مقاله آموزشی قصد داریم شما را با سه تا از روش های مناسب برای تقویت مهارت های خواندن یا همان ریدینگ آشنا کنیم. 

همان طور که می دانید ریدینگ یکی از مهم ترین و در عین حال سخت ترین قسمت های آزمون های بین المللی از جمله آیلتس است. بیشتر زبان آموزان در این قسمت به مشکل می خورند و نمی توانند نمره مورد نظر خودشان را در این بخش کسب کنند. دلیل آن هم این است که زبان آموزان در زمینه ریدینگ آیلتس تمرین های کافی انجام نمی دهند. یکی دیگر از دلایل عدم کسب نمره مناسب در ریدینگ آیلتس، انجام تمرین های نامناسب است. 



شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا امکان دارد کسی در قسمت ریدینگ آزمون آیلتس نمره هشت یا بالاتر بگیرد؟ 

باید بگوییم بله. خیلی از افراد هستند که در آزمون آیلتس موفق به کسب نمره هشت و بالاتر می شوند. اما پشت این موفقیت رازهایی پنهانی نیز وجود دارد. 

اگر می خواهید ریدینگ خود را تقویت کنید و نمره خوبی در  آزمون آیلتس کسب کنید، باید زیاد تمرین کنید. همان طور که در مقالات قبلی نیز اشاره شده است، انتخاب محتوای مناسب برای تمرین کردن از اهمیت خاصی برخوردار است.

 



 در ادامه این مقاله قصد داریم سه روش را به شما معرفی کنیم که تجربه به ما نشان داده است که تاثیر به سزایی در مهارت های ریدینگ زبان آموزان دارد. 


1. روزنامه بخوانید

روزنامه خوانی یکی از بهترین کار های است که می توانید در جهت تقویت مهارت های زبانی از آن استفاده نمایید. روزنامه خوانی نه تنها می تواند به شما در تقویت زبان کمک کند، بلکه می تواند یک سرگرمی مناسب و جذاب نیز باشد.

روزنامه های انگلیسی متن بسیار قوی دارند. در آن ها از کلمات بسیار مهم و کاربردی استفاده شده است. به طوری که اگر شما یک ماه به صورت مداوم روزنامه های انگلیسی زبان را بخوانید، متوجه خواهید شد که دایره لغات شما نیز بیشتر شده است.



روزنامه های انگلیسی زبان گوناگونی وجود دارد که می توانید آن ها را با قیمتی مناسب تهیه کنید. نکته ای که در روزنامه خوانی باید به آن توجه داشته باشید این است که روزنامه های انگلیسی برای همه افراد مناسب نیست. برای مثال اگر سطح شما متوسط و یا متوسط رو به پایین است خواندن روزنامه نمی توانید پیشنهاد خوبی برای شما باشد. زیرا فهمیدن محتوای روزنامه ها نیاز به دانش زبانی نسبتا بالایی دارد و شاید بتوانید از ان ها در آینده استفاده کنید. 

هم چنین باید موضوع روزنامه ای که می خرید را دوست داشته باشید. اگر موضوع مورد علاقه خود را مطالعه کنید می توانید یادگیری بهتر و با کیفیت تری داشته باشید. هم چنین در کنار یادگیری سرگرمی خوبی هم برای شما خواهد بود.

برای مثال اگر به دنیای ورزش علاقه دارید می توانید روزنامه های ورزشی انگلیسی زبان را از اینترنت دریافت کرده و به مطالعه آن ها بپردازید. 

 روزنامه Tehran times هم  محتوای خوبی را ارائه می دهد. این روزنامه را می توانید از دکه های روزنامه فروشی تهیه کنید. محتوای این روزنامه شامل ورزشی، سیاسی، تکنولوژی و  مطالب دیگر است که می توانید هد خواننده ای را جذب کند. 

 اگر می خواهید روزنامه های آمریکایی را مطالعه کنید، می توانید روزنامه guardian را از اینترنت دریافت کنید. این روزنامه را به دلایلی نمی توانید در ایران یافت کنید. اما می توانید به راحتی با مراجعه به سایت گاردین این روزنامه را دریافت کرده و مطالعه کنید.

اگر عادت روزنامه خوانی را در خود ایجاد کنید، نه تنها پیشرفت خود در مهارت های زبان را مشاهده می کنید بلکه میزان مطالعه شما افزایش می یابد و به اطلاعات عمومی شما نیز افزوده می شود. 


2. کتاب vocabulary for IELTS را بخوانید



این کتاب یکی از بهترین و مهم ترین کتاب هایی است که شما در دوران یادگیری زبان خود خواهید خواند. این کتاب برای شما کلماتی را فراهم کرده است که کاربرد زیادی در آزمون آیلتس دارند. هم چنین اطلاعات اضافه ای را هم ارائه داده است که می تواند کمک شایانی به شما در زمینه یادگیری زبان انگلیسی کند.

این کتاب نوشته پائولین کولن است که یکی از بهترین نویسنده های کتاب های آموزش زبان انگلیسی است. بنابراین می توانید از این کتاب به عنوان یک منبع بی نظیر برای یادگیری کلمات انگلیسی استفاده نمایید. 

 اگر می خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید حتما این کتاب را مطالعه کنید. 

 

3. متن های آیلتس را مطالعه کنید

یکی از روش های موثر تقویت ریدینگ آیلتس خواندن متن های آیلتس است. این کار به شما کمک می کند تا با موضوع ریدینگ های آیلتس آشنایی بیشتری پیدا کنید. دسته ای از موضوعات وجود دارد که بیشتری تکرار را در آزمون آیلتس داشته اند. شما می توانید به راحتی این موضوعات را پیدا کرده و متن های زیادی با این موضوعات در اینترنت یافت کنید.  اگر بتوانید بر این موضوعات تسلط کافی داشته باشید، می توانید عملکرد بهتری از خود در آزمون به جا بگذارید. 

در تمرین های آماده سازی خود برای آزمون آیلتس، سعی کنید تا جایی که می توانید از این متن ها استفاده نمایید. 



زمانی که در تمرین های آماده سازی خود این متن ها را می خوانید، سعی کنید یک ساعت مچی هم با خود داشته باشید. زیرا آزمون آیلتس هم مانند کنکور است. یعنی شما باید زمان خود را مدیریت کنید. در تمرین های خود می توانید هر چقدر که می خواهید از زمان خود استفاده کنید. اما اگر می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید می توانید به مرور در تمرین های خود سعی کنید در مدت زمان کم تری متن را مطالعه کرده و به سوالات پاسخ دهید. زیرا به هر حال در آزمون آیلتس مجبورید که این کار را انجام دهید. پس چه بهتر است که این کار را در تمرین ها انجام دهید تا بتوانید عملکرد بهتری در آزمون داشته باشید. 

اگر می خواهید نکات بیشتری در زمینه ریدینگ آیلتس به دست آورید می توانید مقاله چگونه ریدینگ خود را تقویت کنیم؟ را بخوانید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد