تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

چگونه نمره بهتری در رایتینگ آیلتس کسب کنیم؟

موضوع مقاله: چگونه نمره بهتری در رایتینگ آیلتس کسب کنیم؟

هدف مقاله: آشنایی با روش های تقویت رایتینگ

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیشنهاد تیک آیلتس: اگر می خواهید مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنید می توانید مقاله دو روش برای تقویت رایتینگ (آپدیت اسفند 97) را مطالعه فرمایید.


مقدمه:

دوستان و همراهان عزیز و همیشگی تیک آیلتسی سلام. امیدوارم لحظات خوبی را سپری کنید و از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید. امروز در این مقاله آموزشی می خواهیم نکاتی را به شما یادآوری کنیم که شاید در ابتدا ساده و پیش پا افتاده به نظر بیاید، اما در جلسه امتحان می تواند به شما کمک کند تا عملکرد بهتری از خود به جا بگذارید.

بخش رایتینگ آیلتس یکی از سخت ترین و چالش برانگیز ترین قسمت های آزمون آیلتس است. به همین دلیل بیشتر زبان آموزان در این بخش نمی توانند نمره خوبی کسب کنند. به همین دلیل شما باید زمان بیشتری را برای رایتینگ اختصاص دهید. مسلما برای کسی که می خواهید در آزمون آیلتس شرکت کند بخش اسپیکینگ راحت تر از رایتینگ است. پس باید زمان خود را مدیریت کرده و تمرین های آماده سازی خود را طوری طراحی کنید که بتوانید تمرین های بیشتری در زمینه رایتینگ انجام دهید.


چه نکاتی می تواند در رایتینگ آیلتس کارآمد باشد؟

بیشتر شرکت کنندگان آزمون در حین امتحان استرس دارند. بنابراین نمی توانند به خوبی تمرکز کنند. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به خاطر داشته باشید این است که ارامش خود را حفظ کنید. در غیر این صورت اصلا نمی توانید عملکرد خوبی در آزمون داشته باشید.

رایتینگ آیلتس بخش های مختلفی دارد. در هر بخش، شما باید کار های مشخصی را انجام دهید. وقتی می خواهید به سوالات جواب دهید، باید با دقت سوال را بخوانید. زیرا اگر نتوانید منظور سوال را متوجه شوید نمی توانید پاسخ درست را ارائه دهید. در این صورت نمره شما کاهش پیدا خواهد کرد. هم چنین تعداد کلمات شما هم باید به حداقل میزان برسد. برای مثال در یکی از بخش های رایتینگ آیلتس شما باید حداقل 250 کلمه بنویسید. باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر از حداقل تعداد کلمات بیشتر بنویسید امکان دارد نمره کم تری دریافت کنید. برای مثال اگر به جای 250 کلمه، 350 کلمه بنویسید ضریب خطای شما بالاتر می رود. بنابراین سعی کنید تعداد کلمات کافی ارائه دهید.

اگر می خواهید تعداد کلماتی که نوشته اید را بفهمید باید از این فرمول ساده استفاده کنید. ابتدا تعداد کلمات خط اول را بشمارید. سپس ان را در تعداد خط ها ضرب کنید.

یکی دیگر از نکاتی که دانش آموزان به توجه نمی کنند محتوای رایتینگ است. متنی که می نویسید لزوما نباید واقعی باشد. یعنی می توانید اتفاقی را شرح دهید که هیچ گاه برای شما اتفاق نیافتاده است. بیشتر دانش آموزان می گویند هیچ ایده ای برای نوشتن رایتینگ نداریم. مشکل این جاست که ان ها می خواهند درباره پدیده ها و یا اتفاق هایی صحبت کنند که برای خودشان اتفاق افتاده است. گاهی اوقات شما باید از داستان های غیر واقعی و خیالی نیز استفاده نمایید.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و نکات آن را به خوبی یاد گرفته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد