تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

تیک آیلتس

در این وبلاگ مطالبی در مورد آموزش های آیلتس منتشر خواهد شد.

راه کار های تقویت لیسینینگ

موضوع: راه کار های تقویت لیسینینگ

هدف مقاله: آشنایی با روش های تقویت مهارت های شنیداری

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقالات مرتبط تیک آیلتس: اگر می خواهید مقالات بیشتری در زمینه لیسینینگ مطالعه فرمایید می توانید روی لینک های کلیک کنید.

دو روش برای تقویت لیسینینگ آیلتس

یک روش موثر در تقویت لیسنینگ

چگونه نمره بهتری در لیسینینگ آیلتس کسب کنیم؟


مقدمه 

دوستان و همراهان عزیز سلام. حالتون چطوره؟ امیدوارم خوب و برقرار باشید.

در این مقاله آموزشی قصد داریم شما را با روش هایی آشنا سازیم که با استفاده از آن ها می توانید مهارت های زبانی خود را تقویت کنید. همان طور که می دانید لیسینینگ یا مهارت های شنیداری یکی از مهم ترین مهارت های زبان انگلیسی است که یادگیری آن کار چالش برانگیزی نخواهد بود. اگر بتوانید لیسینینگ خود را به خوبی تقویت کنید می توانید نمره خوبی در این بخش آزمون آیلتس کسب کنید. اگر نمره خوبی از لیسینینگ آیلتس بگیرید می توانید از آن برای جبران ضعف خود در بخش های دیگر مانند ریدینگ و یا رایتینگ استفاده نمایید. 

آماده اید؟ بیایید شروع کنیم. 


  

 

یادگیری زبان انگلیسی کار سختی نیست. بلکه فقط نیاز به کمی تمرین و پشتکار دارد. شما می توانید روزانه فقط یک ساعت روی مهارت های زبانی خود کار کنید. این گونه در دراز مدت می توانید تاثیر های آن را به وضوح مشاهده نمایید. 

 همان طور هم که قبلا هم گفته ایم، مهارت های شنیداری در زبان انگلیسی از اهمیت خاصی برخوردارند. اما معمولا زبان آموزان در یادگیری این مهارت مشکلی ندارند. 

در آزمون آیلتس برای شما یک فایل صوتی پخش می شود و شما با توجه به آن باید به سوالات جواب دهید. 

این بخش از آزمون چالش برانگیز نیست و شما با کمی تمرین و تمرکز می توانید بهترین نمره را از این بخش دریافت کنید. 

اگر می خواهید بدانید چگونه باید مهارت های شنیداری خود را در زمینه زبان انگلیسی تقویت کنید، به شما پیشنهاد می کنم که ادامه این مقاله را مطالعه نمایید. 

برای تقویت مهارت های شنیداری روش های زیادی وجود دارد. امروز می خواهم سه تا از آن ها را برای شما بازگو کنم. 


1. تحقیق درباره موضوع لیسینینگ آیلتس

شما با جستجو کردن در اینترنت می توانید اطلاعاتی درباره موضوع های لیسینینگ آزمون آیلتس در دوره های گذشته کسب کنید. شاید از خودتان بپرسید که این کار چه فایده ای دارد؟



باید بگوییم با انجام دادن این کار شما متوجه خواهید شد که در چه زمینه هایی باید تمرین های خود را انجام دهید. 

برای مثال اگر در نتایج جستجوی شما موضوعات ورزشی بیشترین تکرار را داشت، متوجه خواهید شد که باید در زمینه ورزش تمرین های بیشتری را انجام دهید. 

اگر به موضوع های پر تکرار لیسینینگ آیلتس مسلط باشید می توانید به راحتی محتوای پخش شده در جلسه آزمون را متوجه شوید. این می تواند به شما در زمینه پاسخ دادن به سوالات کمک بسیار زیادی کند.

 

2. به موسیقی گوش کنید. 

گوش کردن به موسیقی یکی از روش های مناسب برای تقویت مهارت های لیسینینگ است. با این کار شما می توانید جملات سریع را بهتر متوجه شوید. در مرور زمان متوجه خواهید شد که دیگر گوش دادن و متوجه شدن فایل های صوتی ساده و با سرعت پایین برای شما دردسر ساز نیست.



البته باید توجه داشته باشید که محتوای مناسبی را انتخاب کنید. یعنی گوش کردن به آهنگ های رپ به دلیل داشتن ریتم خیلی تند نه تنها به شما کمک نخواهد کرد، بلکه به شما ضرر هم خواهند زد. زمانی که به این نوع آهنگ ها گوش دهید هیچ چیز متوجه نخواهید شد. بنابراین نا امید می شوید و دست از تلاش بر خواهید داشت. 

درصورتی که با انتخاب محتوای مناسب نه تنها نا امید نمی شدید بلکه می توانستید مهارت های شنیداری خود را تقویت کنید. 

هم چنین موسیقی های انگلیسی دارای کلمات پرکاربرد و مهمی هستند. با گوش کردن به آن ها و یادگیری این کلمات می توانید از آن ها در زمینه های دیگر زبانی یعنی ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ نیز استفاده نمایید. 


3. کتاب tactics for listening را مطالعه کنید. 

این کتاب یکی از بهترین کتاب ها در زمینه مهارت های شنیداری است. شما در این کتاب می توانید نکاتی را پیدا کنید که با یادگیری آن ها زبان شما بهتر خواهد شد.



این کتاب تمرین های مناسبی هم دارد. شما می توانید روزانه چند تا از این تمرین ها را انجام داده و مهارت لیسینینگ خود را بهبود ببخشید.

این کتاب نوشته شده توسط آقای جک سی ریچارد است که تجربه زیادی در زمینه آموزش زبان انگلیسی دارند. بنابراین این کتاب می تواند منبع مناسب و قابل اعتمادی برای یادگیری زبان انگلیسی باشد. 

اگر می خواهید در آزمون های انگلیسی زبان شرکت کنید به شما پیشنهاد می کنیم حتما این کتاب را قبل از شرکت در آزمون مطالعه کرده باشید.

آیا می خواهید لیسینینگ خود را تقویت کنید؟ دنبال روش های جالب و جذاب هستید؟ برای این کار می توانید مقاله راهکاری جذاب برای تقویت لیسینینگ را مطالعه کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد